CAD programy 4M
Barva entit
Nastavení barvy entity určuje, jak se při kreslení zobrazuje. Entity jsou vytvářeny v aktuální barvě. Existuje 255 standardních barev, RGB barvy a barevné vlastnosti "Dle hladiny" a "Dle bloku". Sedm z 255 standardních barev je možné definovat pomocí jejich názvu: červená, žlutá, zelená, azurová, modrá, purpurová a bílá. Čísla barev osm a devět nejsou pojmenována. Standardní barvy mají unikátní čísla od 1 do 255. Další dvě vlastnosti barev jsou DLE HLADINY (BYLAYER) a DLE BLOKU (BYBLOCK). Tyto vlastnosti určují, že entita převezme barvu své hladiny nebo bloku, ve kterém je umístěna. DLE HLADINY (BYLAYER) je číslo barvy 256, DLE BLOKU (BYBLOCK) je číslo 0. Ve všech příkazech, kde zadáváte barvu, můžete zadat BYLAYER a BYBLOCK nebo čísla 256 a 0. Barvy můžete také zadávat jejich výběrem z Dialogu barev. Při otevření nového výkresu jsou entity zpravidla vytvářeny s nastavením BYLAYER (DLE HLADINY), což znamená, že přebírají barvu aktuální hladiny. Zpočátku je jediná hladina 0 také hladinou aktuální. Její výchozí barva je bílá, takže nové entity jsou také bílé.Pro nastavení aktuální barvy entit
První možnost je okno Vlastnosti. Okno vyvoláte příkazem Ctrl+1 (jednička nahoře na klávesnici, ne ta numerická). Nemáte-li nic vybráno můžete libovolně měnit barvy.Druhá možnost je:
- Zvolte Nástroje > Nastavení kreslení...
- Napište dsettings a stiskněte Enter
2. Klikněte na záložku Tvorba entit
3. Zvolte Vybrat barvy...
4. V dialogu barev zvolte BYLAYER, BYBLOCK, barvu dle výběru nebo zadejte číselný index barvy.
5. Potvrďte tlačítkem OK.
6. Klikněte znova na OK.
A. Klikněte pro nastavení jedné ze standardních barev
B. Klikněte pro výběr jednoho z odstínů šedi.
C. Klikněte pro nastavení jakékoli dostupné barvy.
D. Zobrazuje aktuální barvu.
E. Zobrazuje číslo barvy.
F. Klikněte pro nastavení aktuální barvy BYLAYER (DLE HLADINY).
G. Klikněte pro nastavení aktuální barvy BYBLOCK (DLE BLOKU).