CAD programy 4M
Přímka (Infinite Line)
Ribbon | Výchozí > Kreslit > Úsečka > Přímka |
Menu | Kreslit > Přímka |
Panel nástojů | Kreslit > Přímka |
Klávesnice | infline, přímka |
Alias | XL, XLINE |
Kreslí linii nekonečnou v obou směrech skrze určený bod.

A. Zadejte bod, kterým přímka prochází
B. Zadejte úhel přímky
Nekonečná přímka: dělicí (B)/Horizontální/Vertikální/úhel (A)/rOvnoběžná/<bod Podél přímky>:
Pro kreslení přímky výchozí metodou zadejte bod přímky.
dělící (B – Bisect) | Přímka dělící bod nebo entitu
Horizontální (H) | Přímka v horizontálním směru
Vertikální (V) | Přímka ve vertikálním směru
úhel (A – Angle) | Zadání úhlu přímky
rOvnoběžná | Rovnoběžná k jiné entitě
Směr:
Určete směr, ve kterém chcete přímku vytvořit.
Směr:
Určete směr, ve kterém chcete vytvořit další přímku. Druhá přímka prochází stejným bodem jako první. Můžete pokračovat v zadávání směrů dalších přímek. Pro ukončení kreslení klikněte pravým tlačítkem myši nebo stiskněte Esc.
Přímka dělící bod nebo entitu

A. Zvolte bod pro dělení.
B. Určete počátek dělícího úhlu.
C.Určete konec dělícího úhlu.
Zadejte Polovina (B).
Entita/<Vrchol>:
Zvolte bod přímky.
Entita (E) | Volba entity pro dělení.
Počáteční bod půleného úhlu:
Zadejte první bod úhlu.
Koncový bod půleného úhlu:
Zadejte druhý bod úhlu.
Volba entity pro dělení
Zadejte Entita (E) a vyberte entitu pro dělení.
Vodorovná přímka podél osy X

A. Zadejte bod, kterým přímka prochází
Zadejte Horizontální (H).
Umístění:
Zadejte bod horizontální přímky.
Umístění:
Určete bod další horizontální přímky. Můžete pokračovat ve vytvářením vodorovných přímek zadáváním dalších bodů. Pro ukončení klikněte pravým tlačítkem myši.
Svislá přímka podél osy Y

A. Zadejte bod, kterým přímka prochází.
Umístění:
Zadejte bod vertikální přímky.
Umístění:
Zadejte bod další vertikální přímky. Můžete pokračovat ve vytvářením svislých přímek zadáváním dalších bodů. Pro ukončení klikněte pravým tlačítkem myši.
Kreslení přímky zadáním úhlu

A. Zadejte bod přímky a pak úhel.
Zadejte Úhel (A).
Reference/<Zadejte úhel (0)>:
Stiskněte Enter pro přijetí výchozího nastavení nebo zadejte novou hodnotu.
Reference (R) | Zadání entity jako referenčního bodu.
Umístění:
Zadejte bod přímky.
Umístění:
Určete bod další přímky. Můžete pokračovat zadáváním bodů dalších přímek. Pro ukončení kreslení stiskněte pravé tlačítko myši.
Kreslení přímky s využitím entity jako reference pro úhel

A. Zvolte referenční entitu.
B. Zadejte bod přímky a určete úhel.
Zadejte Reference (R).
Vyberte referenční entitu:
Zvolte entitu, kterou chcete použít jako referenční bod pro úhel.
Zadejte úhel:
Zadejte úhel od referenčního bodu.
Přímka rovnoběžná s jinou entitou

A. Zvolte entitu pro určení směru
B. Zvolte stranu přímky.
Zadejte Rovnoběžná (P).
Skrz bod (T)/<Velikost odsazení rovnoběžné přímky> (Skrz):
Enter pro přijetí výchozí hodnoty. Zadejte jinou hodnotu pro určení přesné vzdálenosti.
Skrz bod (T – Through point) | Určení bodu přímky.
Vyberte entitu pro rovnoběžnou přímku:
Zvolte entitu, ke které má být přímka rovnoběžná.
Strana pro rovnoběžnou přímku:
Strana, kde má být rovnoběžná přímka vytvořena.
Volba Skrz bod

A. Zvolte entitu pro určení směru
B. Zvolte bod, kterým má přímka procházet.
Zadejte Skrz bod (T).
Vyberte entitu pro rovnoběžnou přímku:
Zvolte entitu, ke které má být přímka rovnoběžná.
Skrz bod:
Zadejte bod přímky.