CAD programy 4M
Světla (Edit Lights)
Ribbon | Render > Editace světel |
Menu | Render >Editace světel |
Panel nástojů | Render >Světla |
Klávesnice | light, světlo |
Alias | LIGHT |
Tento příkaz otevírá dialogové okno světla s možnostmi, které jsou popsány níže:
Rozptýlené světlo: Umožňuje Vám přizpůsobit intenzitu rozptýleného světla. Rozptýlené světlo je světlo, které se nachází v konkrétním prostoru bez toho, aby vycházelo přímo z nějakého zdroje světla, např. přirozené světlo v pokoji v zamračený den. Jeho intenzita je konstantní pro všechny povrchy a ve všech směrech.
Čím vyšší je hodnota, tím intenzivněji budou osvětleny oblasti, které nemají přímý zdroj světla. Přes možnost barva si můžete zvolit různé barvy rozptýleného světla kromě bílé.
Bodové světlo: Jedná se o pevně umístěný zdroj světla, který září všemi směry. Můžete zadat nebo upravit intenzitu a barvu světla a určit, jestli se na obrázku budou nacházet nějaká vybledlá místa nebo stíny.
Reflektor: Reflektor vytváří kuželovité světlo. Můžete zadat jeho směr, velikost centrálního kužele středního louče, barvu světla a určit, jestli objekty vrhají stín.
Vzdálené světlo: Vzdálené světlo je paralelní světlo, kterého louč má pouze jeden směr. Příkladem takového světla je slunce. V průběhu renderování, samozřejmě, nebude nutné zvolit reflektor pro definování slunce - slunečné světlo snadněji nastavíte využitím příkazu Slunce (Sun).