CAD programy 4M
3D Zrcadlení (3D Mirror )
Ribbon | Upravit > Upravit > Zrcadlit > Zrcadlit 3D |
Menu | Modifikace > 3D Operace > Zrcadlení 3D |
Panel nástojů | Modifikace > 3D Operace > Zrcadlení 3D |
Klávesnice | mirror3d, zrcadli3d |
Kreslí odrazený obraz vybrané entity skrz rovinu.
A. Zvolte entitu, kterou chcete zrcadlit.
B. Zvolte entitu, kterou chcete použít pro definování roviny zrcadlení.
Vysledek
FILtr/<Vyberte entity pro zrcadlení>:
Vyberte entity, které chcete zrcadlit, a stiskněte klávesu Enter. Vyberte filtr pro filtrování výběru podle vlastností.
Určit rovinu zrcadlení pomocí: Entita/posLední/pohled (V)/osaZ/XY/YZ/ZX/<3body>:
Pro definici roviny zrcadlení pomocí třech bodů, stiskněte Enter.
Pro určení roviny zrcadlení pomocí vybrání entity, zvolte Entita.
Pro zrcadlení zvolených entit kolem poslední definované roviny zvolte posLední.
Pro definici roviny zrcadlení normálně k rovině prohlížení skrz zvolené body, zvolte pohled (V).
Pro definici roviny zrcadlení bodem na rovině a normálním bodem k rovině zvolte osaZ. Pro zvolení roviny zrcadlení použitím rovin x,y; y,z nebo z,x zvolte XY, YZ nebo ZX.
Pro definování roviny zrcadlení pomocí tří bodů
Vyberte 3body nebo zvolte bod. Po zvolení bodu jste vyzváni k určení druhého bodu.
První bod v rovině:
Zvolte první bod v rovině.
Druhý bod v rovině:
Zvolte druhý bod.
Třetí bod:
Zvolte třetí bod.
Odstranit původní entity? ano (Y)/<Ne>:
Pro souhlas s aktuálním nastavením stiskněte Enter. Pro zachování entit, vyberte ano (Y). Pro smazání entit zvolte Ne.
Pro definování roviny zrcadlení pomocí zvolení entity
Zvolte Entita.
Vyberte entitu, která má směr vysunutí: Zvolte entitu.
Odstranit původní entity? ano (Y)/<Ne> : Pro souhlas s aktuálním nastavením stiskněte Enter. Pro zachování entit, vyberte ano (Y). Pro smazání entit zvolte Ne.
Pro zrcadlení entit pomocí předchozí roviny zrcadlení
Zvolte posLední.
Odstranit původní entity? ano (Y)/<Ne>:
Pro souhlas s aktuálním nastavením stiskněte Enter. Pro zachování entit, vyberte ano (Y). Pro smazání entit zvolte Ne.
Pro zrcadlení entit použitím roviny náhledu aktuálního pohledu.
Zvolte pohled (V).
Bod v rovině pohledu <0,0,0>: Zvolte bod, nebo x,y,z souřadnice.
Odstranit původní entity? ano (Y)/<Ne>:
Pro souhlas s aktuálním nastavením stiskněte Enter. Pro zachování entit, vyberte ano (Y). Pro smazání entit zvolte Ne.
Pro zvolení roviny zrcadlení pomocí bodu v rovině a bodu normálnímu k rovině
Zvolte osaZ.
První bod v rovině:
Zvolte první bod v rovině.
Druhý bod v rovině:
Zvolte druhý bod v rovině.
Třetí bod v rovině:
Zvolte třetí bod.
Odstranit původní entity? ano (Y)/<Ne>:
Pro souhlas s aktuálním nastavením stiskněte Enter. Pro zachování entit, vyberte ano (Y). Pro smazání entit zvolte Ne.
Pro definování roviny zrcadlení pomocí roviny xy, yz nebo zx
Zvolte XY, YZ nebo ZX.
Bod v rovině XY [YZ, ZX] <0,0,0>:
Odstranit původní entity? ano (Y)/<Ne>:
Pro souhlas s aktuálním nastavením stiskněte Enter. Pro zachování entit, vyberte ano (Y). Pro smazání entit zvolte Ne.