CAD programy 4M
Polopřímka (Ray)
Ribbon | Výchozí > Kreslit > Úsečka > Polopřímka |
Menu | Kreslit > Polopřímka |
Panel nástojů | Kreslit > Polopřímka |
Klávesnice | ray, polopřímka |
Kreslí linii nekonečnou v jednom směru z nebo skrze určený bod.

A. Zadejte počáteční bod polopřímky
B. Zadejte směr polopřímky
Nekonečná přímka: Dělicí (B)/Horizontální/Vertikální/Úhel (A)/Rovnoběžná (O)/<Začátek polopřímky>:
Pro kreslení polopřímky pomocí bodu a směru zadejte počáteční bod polopřímky.
Dělící (B – Bisect) | Polopřímka dělící bod nebo entitu
Horizontální (H) | Polopřímka v horizontálním směru
Vertikální (V) | Polopřímka ve vertikálním směru
Úhel (A – Angle) | Zadání úhlu polopřímky
Rovnoběžná (O) | Rovnoběžná k jiné entitě
Směr:
Určete směr, ve kterém chcete polopřímku vytvořit.
Směr:
Určete směr, ve kterém chcete vytvořit další polopřímku. Druhá polopřímka je vytvořena ze stejného počátečního bodu jako první. Můžete pokračovat v zadávání směrů pro další polopřímky. Pro ukončení kreslení klikněte pravým tlačítkem myši nebo stiskněte Esc.
Polopřímka dělící bod nebo entitu

A. Zvolte bod pro dělení.
B. Určete počátek dělícího úhlu.
C.Určete konec dělícího úhlu.
Zadejte Polovina (B).
Entita/<Vrchol>:
Zvolte vrchol polopřímky.
Entita (E) | Volba entity pro dělení.
Počáteční bod půleného úhlu:
Zadejte první bod úhlu.
Koncový bod půleného úhlu:
Zadejte druhý bod úhlu.
Volba entity pro dělení
Zadejte Entita (E).
Vyberte úsečku, oblouk, nebo segment křivky, která se má rozdělit:
Vyberte entitu pro dělení. Je možné dělit pouze úsečky, oblouky nebo křivky.
Vyberte stranu pro půlení polopřímkou:
Zvolte stranu, kam chcete polopřímku vytvořit. Polopřímka je vytvořena kolmo k entitě. Můžete pokračovat výběrem dalších entit pro půlení.
Vodorovná polopřímka

A. Zadejte počáteční bod polopřímky
Zadejte Horizontální (H).
Umístění:
Zadejte počáteční bod (na levé straně) horizontální polopřímky.
Umístění:
Určete počáteční bod další horizontální polopřímky. Můžete pokračovat ve vytvářením vodorovných polopřímek zadáváním dalších bodů. Pro ukončení klikněte pravým tlačítkem myši nebo stiskněte Enter.
Svislá polopřímka

A. Zadejte počáteční bod polopřímky.
Umístění:
Zadejte počáteční bod (spodní) vertikální polopřímky.
Umístění:
Zadejte počáteční bod další vertikální polopřímky. Můžete pokračovat ve vytvářením svislých polopřímek zadáváním dalších bodů. Pro ukončení klikněte pravým tlačítkem myši nebo stiskněte Enter.
Kreslení polopřímky zadáním úhlu

A. Zadejte počáteční bod polopřímky a úhel.
Zadejte Úhel (A).
Reference/<Zadejte úhel (0)>:
Stiskněte Enter pro přijetí výchozí hodnoty nebo zadejte hodnotu novou.
Reference (R) | Zadání entity jako referenčního bodu.
Umístění:
Zadejte počáteční bod polopřímky.
Umístění:
Určete počáteční bod další polopřímky. Můžete pokračovat zadáváním počátečních bodů dalších polopřímek. Pro ukončení kreslení stiskněte pravé tlačítko myši nebo klávesu Esc.
Kreslení polopřímky s využitím entity jako reference pro úhel

A. Zvolte referenční entitu.
B. Zadejte počáteční bod polopřímky a určete úhel.
Zadejte Reference (R).
Vyberte referenční entitu:
Zvolte entitu, kterou chcete použít jako referenční bod pro úhel.
Zadejte úhel:
Zadejte úhel pro kreslení polopřímky, měřeno od referenčního bodu ve směru definovaném jako kladný v nastavení programu.
Polopřímka rovnoběžná s jinou entitou

A. Zvolte entitu pro určení směru
B. Zvolte stranu polopřímky.
Zadejte Rovnoběžná (P).
Skrz bod (T)/<Velikost odsazení rovnoběžné přímky> (Skrz):
Enter pro přijetí výchozí hodnoty. Zadejte jinou hodnotu pro určení přesné vzdálenosti.
Skrz bod (T – Through point) | Určení bodu polopřímky.
Vyberte entitu pro rovnoběžnou přímku:
Zvolte entitu, ke které má být polopřímka rovnoběžná.
Strana pro rovnoběžnou přímku:
Strana, kde má být rovnoběžná polopřímka vytvořena.
Volba Skrz bod
Zadejte Skrz bod (T).
Vyberte entitu pro rovnoběžnou přímku:
Zvolte entitu, ke které má být polopřímka rovnoběžná.
Skrz bod:
Zadejte bod polopřímky.