CAD programy 4M
(setq symbol1 statement1 [symbol2 statement2] ...)
Funkce setg nastaví a přiřadí symbol pro příkaz.
Tato funkce je nejčastěji používanou funkcí přiřazení LISP. Tato funkce přiřadí příkaz1 na symbol1. Například:
nastaví hodnotu 16 na symbol x.
POZNÁMKA: Nezaměňujte to s funkcí equals (=. Funkce = = nepřiřiřazuje.
Symbol1 je proměnná, která obdrží hodnotu, kde jako statement1 je hodnota, která je přiřazena symbolu1. Výkaz1 může být proměnnou představující hodnotu, číselnou hodnotu nebo řetězec.
PŘÍKLAD:
POZNÁMKA: Můžete nastavit více proměnných najednou pomocí funkce setq. [Symbol2 stmt2] ... je volitelná. Při přiřazování více proměnných je vrácená hodnota poslední přiřazená hodnota proměnné.
Chcete-li zobrazit hodnotu libovolné proměnné, napište ! před názvem proměnné:
Tato funkce je nejčastěji používanou funkcí přiřazení LISP. Tato funkce přiřadí příkaz1 na symbol1. Například:
(setq x 16)
nastaví hodnotu 16 na symbol x.
POZNÁMKA: Nezaměňujte to s funkcí equals (=. Funkce = = nepřiřiřazuje.
Symbol1 je proměnná, která obdrží hodnotu, kde jako statement1 je hodnota, která je přiřazena symbolu1. Výkaz1 může být proměnnou představující hodnotu, číselnou hodnotu nebo řetězec.
PŘÍKLAD:
Kód | Vrací |
---|---|
(setq y 10) | 10 |
(setq x y) |
10 Sets the variable x to the value of y-previously we set y to 10. |
(setq myvar "Mom") | "Mom" |
(setq pt1 '(5 3)) | (5 3) |
POZNÁMKA: Můžete nastavit více proměnných najednou pomocí funkce setq. [Symbol2 stmt2] ... je volitelná. Při přiřazování více proměnných je vrácená hodnota poslední přiřazená hodnota proměnné.
Kód | Vrací |
---|---|
(setq a 5 b 6) | 6 |
(setq x 1.0y 2.0 z 3.0) | 3.0 |
Chcete-li zobrazit hodnotu libovolné proměnné, napište ! před názvem proměnné:
Kód | Vrací |
---|---|
!a | 5 |
!b | 6 |