CAD programy 4M
Metody výběru entit
Když zvolíte příkaz, který vyžaduje abyste zvolili entity (například mazání nebo změnu entit), můžete je vybrat z nabídky příkazů nebo jejich zadáním v příkazovém řádku:Výběr všech entit (ALL) - vyberete všechny entity z aktuálního výkresu.
Přidat do výběru (+ nebo A) - přidáte jednu nebo vícero entit do aktuální množiny entit.
Odebrat z výběru (- nebo R) - odstraníte jednu nebo vícero entit z aktuální množiny entit.
Předchozí výběr (P) - vybere entity obsažené v předchozí výběrové entitě.
Poslední entita ve výkrese (L) - vyberete entitu, které byla do výkresu přidaná jako poslední.
Uvnitř okna (W) - vyberete entity obsažené uvnitř pravouhlého výběrového okna.
Křižující okno (C) - vyberete entity obsažené nebo protínající hranice pravoúhlého výběrového okna.
Vnější okno (O) - vyberete entity nacházející se kompletně mimo pravoúhlého výběrového okna.
Polygonové okno (WP) - vyberete entity, které jsou obsažené uvnitř mnohoúhelníkové výběrového okna.
Křižující polygon (CP) - vyberete entity, které se nacházejí uvnitř nebo jsou protnuté mnohoúhelníkovým výběrovým oknem.
Vně polygonového okna (OP) - vyberete entity, které jsou celé mimo výběrového mnohoúhelníkového okna.
Kruhové okno (WC) - vyberete entity obsažené uvnitř kruhového výběrového okna.
Křižující kružnice (CC) - vyberete entity obsažené uvnitř nebo protínající kruhové výběrového okna.
Vnější kružnice (OC) - vyberete entity, které jsou celé mimo kruhového výběrového okna.
Bod (PO) - vyberete jakýkoliv uzavřené entity, které obklopují zvolený bod.
Plot (F) - vyberete entity protínající čáru nebo segmenty čáry.
Výběr podle vlastností (PRO) - vyberete entity, které mají odpovídající vlastnost - například, všechny entity, které se nacházejí na konkrétní vrstvě nebo jsou nakreslené konkrétní barvou.
Můžete využít i několika metod automatického výběru bez jejich zobrazení v nabídce příkazů. Například, můžete jednoduše kliknout na vybrané entity nebo můžete využít výběr entit uvnitř nebo protínající výběrové okno tak, že zadefinujete protilehlé rohy čtvercového výběrového okna. Směr, kterým natáhnete výběrové okno (zprava doleva nebo zleva doprava) určuje typ okna, které jste vytvořili.
Pro vytvoření okna pro výběr Uvnitř okna
1. Klikněte na zvolený bod výkresu.
2. Klikněte nejprve na pravou stranu od zvoleného výběru a pak zvolte druhý bod ve výkrese.

Uvnitř okna - výběr probíhá od bodu A po bod B (zleva doprava).
Výslední výběr.
Táto metoda se využívá nejčastěji, protože je jednoduchá.
Pro vytvoření okna pro výběr Protínající okno
1. Klikněte nejdříve na bod ve výkrese.
2. Klikněte na levou stranu od entity, kterou chcete zvolit a pak vyberte druhý bod výběrového okna.

Protínající okno - výběr probíhá od bodu A po bod B (zprava doleva).
Výslední výběr.
Kromě čtvercového výběrového okna můžete definovat i jiné tvary jako mnohoúhelník, kruh nebo plot. (Čára, která umožňuje vybrat entity, které protíná.)
Výběr entit pomocí Polygonového okna
1. Aktivujte příkaz pro modifikaci entit:
- v panelu Modifikace II zvolte položku Upravit atributy
2. Ve výběrovém okně zvolte Inkluzivní polygon.
3. Nakreslete požadovaný mnohoúhelník.
4. Pro potvrzení výběru stiskněte Enter.

Polygonové okno je specifikované vrcholy (A, B, C).
Výslední výběr.
Pro výběr entit pomocí Plotu
1. Aktivujte příkaz pro modifikaci entit:
- v panelu Modifikace II zvolte položku Upravit atributy
2. Ve výběrovém okně zvolte Plot.
3. Upřesněte koncové body segmentu Plot.
4. Pro potvrzení výběru stiskněte Enter.

Plot specifikovaný koncovými body (A, B, C).
Výslední výběr.
Pro výběr entit za využití jejich vlastností
1. Aktivujte příkaz pro modifikaci entit:
- na panelu nástrojů zvolte Modifikace > Vlastnosti.
2. Ve výběrovém okně zvolte Vybrat dle vlastností.
3. Zvolte možnost pro výběr: Barva, Blok, Hladina, Měřítko tloušťky čar, Typ čáry, Tloušťka čáry, Proxy, Typ, Hodnota (atributů, textu nebo víceřádkového textu), Šířka (polyčar).
4. Proveďte výběr v závislosti od zvolené možnosti.
5. Pro potvrzení výběru stiskněte Enter.