CAD programy 4M
Metody výběru
Pro vytvoření výběrové množiny můžete využít jakoukoli z následujících metod:- Nejprve zdejte příkaz nebo zvolte nástroj a pak vyberte entity.
- Nejprve vyberte entity a pak zadejte příkaz nabo zvolte nástroj.
- Vyberte entitu a pak editujte její vrcholy.
Některé způsoby výběru fungují automaticky bez nutnosti zadávat zvláštní volby. Například můžete jednoduše klikat na entity pro jejich výběr nebo použít výběry Uvnitř výběrového okna a Protínající okno pomocí definice protilehlých rohů okna. Směr, ve kterém definujete body obdélníku (zleva doprava nebo zprava doleva) určuje typ výběrového okna.
Pokud zadáte příkaz, který vyžaduje výběr entit (například pro smazání nebo změnu vlastností), můžete použít více možných metodu výběru. Metodu výběru je možné zadat klávesovou sekvencí (uvedena v závorce za metodou). Pokud si klávesovou sekvenci nechcete pamatovat, můžete si možnosti zobrazit, pokud je aktivováno okno Nabídky příkazů. Jeho zobrazování nastavíte pomocí volby Nástroje > Možnosti... > Zobrazení > Zobrazovat nabídky příkazů
Vyber všechny entity (ALL)
Vybere všechny entity v aktuálním výkrese.
Přidat k výběru (+ nebo A)
Přidá do výběrové množiny jednu nebo více entit.
Odebrat z výběru (- nebo R)
Odebere z výběrové množiny jednu nebo více entit.
Předchozí výběr (P)
Vybere entity obsažené v předchozí výběrové množině.
Poslední entita va výkrese (L)
Vybere entitu naposledy přidanou do výkresu.
Uvnitř okna (W)
Vybere entity, které leží celé v pravoúhlém výběrovém okně.
Protínající okno (C)
Vybere entity ležící uvnitř výběrového okna cele nebo částečně.
Vně okna (O)
Vybere entity ležící celé mimo pravoúhlé výběrové okno.
Polygonové okno (WP)
Vybere entity ležící celé uvnitř polygonového výběrového okna.
Protínající polygon (CP)
Vybere entity ležící uvnitř hranice polygonového výběrového okna cele nebo částečně.
Vně polygonového okna (OP)
Vybere entity ležící celé mimo polygonové výběrové okno.
Kruhové okno (WC)
Vybere entity ležící celé uvnitř kruhového výběrového okna.
Protínající kruh (CC)
Vybere entity ležící uvnitř kruhového výběrového okna cele nebo částečně.
Vně kruhového okna (OC)
Vybere entity ležící celé mimo kruhové výběrové okno.
Bod (PO)
Vybere uzavřené entity, které obklopují určený bod.
Plot (F)
Vybere entity protínající čáru nebo segmenty čáry.
Vlastnosti (PRO)
Kromě těchto možností můžete také vybírat entity, které obpovídají určitým vlastnostem - například entity v určité hladině nebo určité barvy.