CAD programy 4M
Porozumění kótám
Můžete vytvořit pět základních typů kót: přímou, úhlovou, poloměru, průměru a staniční. Můžete vytvořit kóty pro již existující entitu, tím, že je vyberete. Nebo můžete vytvořit kótu označením bodů v rámci výkresu. Například můžete vytvořit přímou kótu buď vybráním entity a okótováním ji, nebo určením první a druhé vynášecí čáry
A. Kóta poloměru.
B. Vertikální přímá kóta.
C. Úhlová kóta.
D. Lineární řetězová kóta.
E. Šikmá kóta.
F. Kóta průměru.
G. Horizontální přímá kóta.
H. Přímá kóta od základny.
Když tvoříte kótu, program ji tvoří na současnou vrstvu ve zvoleném stylu. Každá kóta má svůj vybraný styl, který kontroluje její vzhled, jako je třeba typ šipek, styl textu, nebo barva komponentů. Můžete upravit již existující kótovací styl změněním jedné kótovací proměnné a poté aktualizovat kótovací styl, aby zrcadlil nové nastavení.
Každá vytvořená entita se skládá z několika částí. Čáry kóty označují, kde kóta končí a kde začíná. Když vytvoříte úhlovou kótu, čára kóty je oblouk, který leží pod měřeným úhlem.
Vynášecí čáry, nebo také projekční, jsou ty, které vedou od entity, pro kterou tvoříte kótu, takže můžete umístit čáru kóty mimo entitu. Hlavičky šipek kóty určují oba konce čáry kóty.
Text kóty obsahuje naměřenou kótu, ale může také obsahovat předpony, přípony, tolerance a další zvolitelné texty.

A. Vynášecí čára.
B. Hlavička šipky kóty.
C. Čára kóty.
D. Text kóty.
Kóta může také obsahovat další zvolitelné komponenty. Odkaz je čára vedená od vlastnosti kreslení k popisku. Odkaz začíná hlavičkou šipky a můžete jej využít k umístění kóty mimo kótovací čáru nebo k přidání popisku. Pokud tvoříte kótu poloměru, můžete přidat středové značení, což je malý křížek značící střed kružnice nebo oblouku. Nebo můžete přidat středové čáry, což jsou křížící se čáry vedoucí ven ze středu kruhu nebo oblouku.
