CAD programy 4M
Posun
Výchozí metodu je vytvoření výběrové množiny a určení počátečního nebo základního bodu a koncového nebo cílového bodu posunu entit. Entity je možné přesunout také zadáním vektoru.Pro posun výběrové množiny proveďte jedno z následujícího:
- Zvolte Modifikace > Přesunout
- V panelu nástrojů Modifikace, klikněte na nástroj Přesunout.
- Napište move a stiskněte Enter
2. Vyberte entity a stiskněte Enter.
3. Určete základní bod.
4. Určete cílový bod.
Pro posun entity vyberte (A), základní bod (B) a cílový bod (C).
Entity je také možné posunout díky jejím vrcholům. Pro posun entity vyberte a zobrazí se její jednotlivé body, klikněte na vrchol a tažením jej přesuňte. Vrchol, díky kterém se posune celá entita závisí na typu entity. Například u úsečky jde o bod v její polovině. Pro posun zakřivené entity jako oblouk, kružnice nebo elipsa zvolte její střed. Ne všechny entity je možné přes jejich vrcholy posunout.
Pro přesun entity s pomocí vrcholů
1. Vyberte entitu.
2. Klikněte na vrchol pro jeho výběr.
3. Přesuňte entitu na novou pozici.
4. Klikněte pro jeho uvolnění.