CAD programy 4M
Práce s bloky
Bloky jsou obvykle tvořeny několika entitami, které jsou vloženy do výkresu a je možné s nimi manipulovat jako s jedinou entitou. Blok se může skládat z viditelných entit jako jsou čáry, oblouky, kružnice, stejně jako z viditelných nebo neviditelných dat, které nazýváme atributy. Bloky se ukládají jako část souboru s výkresem.Bloky Vám můžou pomoci si lépe zorganizovat práci, rychle vytvářet a opravovat výkresy a zmenšit velikost souboru. S využitím bloku můžete vytvářet knihovnu často využívaných symbolů. Pak je možné vkládat symboly jako bloky a není nutné překreslovat symboly z náčrtů.
Po vytvoření bloku z násobných entit je uložíte jako jednu entitu, čímž se rovněž šetří místo na disku. Pak vložíte pouze vícenásobné reference k definici bloku. Můžete měnit definici bloku pro rychlou úpravu výkresu, a pak aktualizovat instance bloku.
Pokud vložíte blok, který obsahuje entity nakreslené původně na vrstvě 0 a přiřadíte prostřednictvím BYBLOCK barvu a typ čáry, a blok samotný má barvu a typ čáry BYLAYER, tyto entity přijmou barvu a typ čáry vrstvy, na kterou jsou vloženy. Pokud je blok přiřazený k explicitní barvě a typu čáry, například červená přerušovaná, tyto entity přijmou tyto vlastnosti.
Procedura nazvaná hnízdění se objeví, když zahrnete jiné bloky do nového bloku, který jste vytvořili. Hnízdění je užitečné, když chcete zkombinovat a zahrnout malé komponenty jako jsou šrouby a matice do většího seskupení a potřebujete vložit násobné instance tohoto seskupení do ještě většího výkresu.